Expo Houten

Banden Plan Europa toont vernieuwde busbanden op BusVision

bandenplaneuropaBanden Plan Europa produceert een breed scala aan vernieuwde busbanden. Voor kleine vloten tot aan landelijke busmaatschappijen. Dit gebeurt in twee Nederlandse fabrieken en één fabriek in België. Busmaatschappijen kiezen steeds vaker voor het vernieuwen van eigen busbanden. Zowel uit duurzaam oogpunt als uit financieel oogpunt. Door continue ontwikkelingen blijven kwaliteit en betrouwbaarheid optimaal. Dit resulteert in meer kilometers, lagere kosten en een duurzaam gebruik van uw busbanden.

Wist u dat banden tot één van de grootste afvalstromen van de wereld behoren? Een serieus maatschappelijk probleem. Banden Plan Europa is onderdeel van de Nederlandse Kargro Groep. De Kargro Groep bestaat uit verschillende bandenondernemingen die met elkaar samenwerken en gezamenlijk de verantwoordelijkheid nemen voor de ontwikkeling van een circulair bandenleven.

Busbanden

Zo is de organisatie verantwoordelijk voor de wereldwijde in- en verkoop van versleten vrachtwagen- en busbanden. Inkopers bezoeken bandenspecialisten in geheel Europa om banden te keuren. Deze banden worden centraal opgeslagen en gesorteerd in Montfoort, wat leidt tot de grootste karkassenvoorraad van Nederland. Deze voorraad dient tevens voor een ruime aanvoer van karkassen voor de vernieuwingsfabrieken van Banden Plan Europa. Banden Plan Europa draagt zorg voor het bandenvernieuwingsproces van de ingezamelde karkassen en beschikt over 3 fabrieken welke zowel koud- als warm vernieuwde banden kunnen produceren.

De afgekeurde banden rollen bij Rumal in Limburg een recyclingproces in, resulterend in granulaten, poeders en sinds kort zelfs tot gedevulkaniseerd rubber dat een duurzame vervanger is voor het schaarse natuurrubber. Deze grondstoffen dienen samen voor tal van industriële toepassingen, zoals de productie van frictiematerialen, sportvelden, automatten, banden, schoenen en asfalt. Dus bij de Kargro Groep geldt: “afval van banden bestaat niet”.

Banden Plan Europa zal tijdens BusVision 2016 een tal van nieuwe duurzame vernieuwde banden tonen. Daarbij leggen wij zij u graag uit wat de laatste ontwikkelingen zijn op het gebied van duurzame banden en hoe deze ontwikkelingen kunnen worden toegepast in uw bandenbeleid!

Meer nieuws

‘Informatie over storingen moet meer gedeeld worden’

Voertuigen en infrastructuur worden steeds slimmer en vervoerders krijgen enorm veel data over hun voertuigen en de gebruikte infrastructuur. Door slim om te gaan met die data, kan uitval worden voorkomen en noodzakelijk onderhoud worden voorspeld. “Je kunt wel heel veel meten, maar je moet daarna wel weten wat je met die data kan doen…. Lees verder ›

‘Op basis van reizigersstromen zijn concessies beter in te delen’

Reizigersstromen beperken zich niet tot één vervoerder, één concessiegebied of zelfs één modaliteit. Bij het verbeteren van het openbaar vervoer moet dus gekeken worden naar de hele reis van A naar B. Inzicht in reizigersstromen via OV-chipkaartdata kan dan helpen om de juiste analyses te maken. Bovendien kunnen overheden met die data toetsen of het… Lees verder ›

‘Goed OV-beleid vereist kennis over reizigersstromen’

Duizenden mensen staan elke dag in de file op de snelweg, terwijl er ook een spoorlijn ligt op hetzelfde traject. Waarom mensen er toch voor kiezen om in de auto te stappen is onduidelijk. Een antwoord kan op die vraag gegeven worden door meer data te delen, niet alleen door vervoerders onderling maar ook met… Lees verder ›